Pārtikas un veterinārais dienests, iestājoties vasaras karstajam laikam, aicina īpašu uzmanību pievērst produktu uzglabāšanas apstākļiem – temperatūrai, produktu saderībai, produktu derīguma termiņiem. Īpaši aicinām to ievērot ielu tirdzniecības vietās dažādu masu pasākumu, piemēram, gadatirgu, svētku tirdziņu un citu pasākumu, norises laikā.
PVD ieteikumi patērētājiem:
- Iegādājieties pārtiku tikai drošās tirdzniecības vietās! Neiegādājieties un nelietojiet uzturā nezināmas izcelsmes pārtiku!
- Uzdodiet papildus jautājumus tirgotājiem, lai precizētu produkta izcelsmi, un pārliecinieties par tā svaigumu!
- Pievērsiet uzmanību pārtikas produktu tirdzniecības apstākļiem, īpaši uzglabāšanas temperatūrai! Augsta riska pārtiku – svaigu gaļu un gaļas produktus, zivis un zivju produktus, pienu un piena produktus, kūkas ar krēma pildījumu, pudiņus un saldējumu jāuzglabā tikai un vienīgi aukstumā – temperatūrā, kādu ražotājs norādījis uz preces iepakojuma, kas galvenokārt ir 0 līdz +6°C.
- Iepērkoties obligāti aplūkojiet pārtikas produktu marķējumu, lai noskaidrotu, kāds ir produkta derīguma termiņš, uzglabāšanas temperatūra!
- Saglabājiet pirkuma čeku, jo tas būs pierādījums, kur pārtiku esat iegādājušies!
- Atgriežoties mājās, neaizmirstiet iegādātos produktus nekavējoties ievietot ledusskapī!
- Produktus, piemēram, gaļu, zivis, olas uzglabājiet un apstrādājiet atsevišķi no citiem pārtikas produktiem!
- Pārtiku, kas pirms lietošanas uzturā netiek termiski apstrādāta (jauktie salāti, aukstās uzkodas, saldie ēdieni, konditorejas izstrādājumi ar krēmu u.c.), neuzglabājiet ilgstoši istabas temperatūrā!
- Dārzeņus un augļus pirms lietošanas uzturā rūpīgi nomazgājiet!
PVD aicina patērētājus pēc iepirkšanās saglabāt pirkuma čeku līdz produkta patērēšanas brīdim, lai gadījumā, ja tiek konstatēts, ka iegādātais pārtikas produkts nav kvalitatīvs, tam ir beidzies derīguma termiņš, pircējs varētu veikalā apmainīt bojāto preci pret kvalitatīvu vai saņemt atpakaļ samaksāto naudu. Tāpat par konstatēto var informēt sava reģiona Pārtikas un veterinārā dienesta pārvaldi vai izklāstīt sūdzību, zvanot uz PVD uzticības tālruni – automātisko atbildētāju – 67027402. Piezvanot uz uzticības tālruni un izstāstot sūdzības būtību, sniedziet precīzu informāciju par iegādāto produktu (preces nosaukums, ražotājs) un iegādāšanās vietu (veikala nosaukums, pilsēta, iela).